Česko je o krok blíže k realizaci prvního projektu PPP. Za světem ale zaostáváme

ARI – TZ: Už počátkem příštího roku by mohl začít soutěžní dialog na výběr zhotovitele 32kilometrového úseku dálnice D4 mezi Pískem a Příbramí. Ten má být financován, postaven a provozován metodou tzv. Public Private Partnership (PPP), tedy formou partnerství soukromého a veřejného sektoru. Stát bude vybírat ze čtyř konsorcií. Situace ohledně PPP ale není v Česku […]

Větší důraz na kvalitu. V Česku se prvně zadává podle metody Best value

ARI – TZ: Vyšší kvalita nabídek a dodavatelských týmů, lepší úroveň poskytovaných služeb a inovativní řešení, která mohou v reálu uspořit veřejné finance. To jsou některé z předností, které může České republice přinést zadávání a hodnocení veřejných zakázek podle metody Best value. Shodli se na tom účastníci pondělní konference Zadávání zakázek podle nejlepšího poměru ceny a ceny metodou Best […]

ARI: Stanovisko k metodikám BIM zpracovaných SFDI

ARI vydala dlouho připravované stanovisko k návrhům metodik Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI) věnovaných problematice BIM – Informačnímu modelování staveb pro projekty dopravní infrastruktury v ČR. Stanovisko vzniklo na základě připomínek a komentářů členů ARI získaných v rámci připomínkového procesu v období květen–červen 2018 a v návaznosti na představení metodik, které proběhlo dne 18. června 2018 formou kulatého stolu, kde došlo […]

ARI: Mezitímní rozhodnutí zrychlí výstavbu důležitých dopravních staveb až o čtyři roky

ARI vydala článek k institutu tzv. mezitímního rozhodnutí, který je klíčovou součástí novely zákona č. 416/2019 Sb., o urychlení výstavby dopravní, vodní a energetické infrastruktury. Tento institut výrazným způsobem urychlí výstavbu vybraných dálnic, silnic první třídy či celostátních železničních tratí v Česku, kterou často blokují komplikace spojené s výkupem pozemků či mnohaleté spory s některými […]

Výstavba vysokorychlostní železnice může využitím digitálních technologií ušetřit Česku miliardy korun

ARI – TZ: Úspory v řádech miliard korun může České republice přinést využití digitálních technologií (BIM) při realizaci velkých dopravních staveb, jako jsou vysokorychlostní tratě. Shodli se na tom účastníci konference „Příprava výstavby britské vysokorychlostní železnice HS2 s využitím BIM“ pořádané v pondělí 26. února 2018 Asociací pro rozvoj infrastruktury (ARI). Na konferenci hovořili o svých zkušenostech […]

ARI: NÁVRH INSTITUTU PŘEDBĚŽNÉ DRŽBY

ARI navrhla a předložila Ministerstvu dopravy ČR a poslancům Parlamentu ČR institut předběžné držby do novely zákona 416/2009 Sb., Zákona o urychlení výstavby dopravní, vodní a energetické infrastruktury, který připravila podle vzoru německé právní úpravy, která je ve Spolkové republice Německo úspěšně využívána desítky let. V příloze níže naleznete znění paragrafové úpravy a vysvětlení principů včetně ukázky […]

STANOVISKO ARI K PLÁNU LEGISLATIVNÍCH PRACÍ NA ROK 2018

Asociace pro rozvoj infrastruktury (ARI) vydala stanovisko k plánu legislativních prací Vlády ČR na rok 2018, které bylo zasláno na Úřad vlády ČR. ARI se dlouhodobě věnuje procesu zefektivnění legislativního rámce upravujícího přípravu liniových staveb a výkupy pozemků a úzce spolupracuje s Ministerstvem dopravy ČR (MDČR) na návrhu nutných změn. Vzhledem k probíhajícím aktivitám MDČR ve vztahu k přípravě […]

ARI: Vyjádření pro média o významu autorizací v souvislosti s tendrem na studii proveditelnosti vysokorychlostní trati Praha-Brno-Břeclav

Asociace pro rozvoj infrastruktury (ARI) se podílela na předběžných tržních konzultacích u zakázky na studii proveditelnosti vysokorychlostní trati Praha – Brno – Břeclav. V jejich rámci jsme se Správou železniční dopravní cesty (SŽDC) a deseti zájemci o účast v tendru konzultovali jeho vstupní podmínky. Požadavek zadavatele, že dodavatel musí disponovat čtyřmi autorizacemi, nelze podle ARI v případě […]

ARI: Alternativní metody zadávání a financování dopravní infrastruktury

Asociace pro rozvoj infrastruktury (ARI) přijala záštitu nad 12. konferencí dopravní infrastruktura 2017 v Litomyšli . Prezident asociace, Tomáš Janeba, představil Alternativní metody zadávání a financování  dopravní infrastruktury. Poukázal na fakt, že se neodvratně blíží konec dotací EU a je tedy nutné přesunout kompetence na profesionální infrastrukturní investory, manažery a operátory. Role soukromého kapitálu tak stále více roste.  Nejaktivnějšími zeměmi jsou Velká […]

ARI: Vize změn povolovacích procesů dopravních staveb

ARI společně s Havel, Holásek & Partners vedla na Mezinárodní konferenci EIA/SEA 2017 panel EIA a SEA v dopravě  na téma Vize změn povolovacích procesů dopravních staveb. Jedenáctý ročník konference se uskutečnil v Ostravě ve dnech 17. – 18. května 2017. Cílem bylo poskytnout prostor pro sdílení zkušeností se zpracováním SEA a EIA v ČR i zahraničí a pro výměnu názorů mezi zaměstnanci veřejné správy, autorizovanými osobami, zástupci investorů či neziskového sektoru. ARI ve […]