ARI: Stanovisko k metodikám BIM zpracovaných SFDI

ARI vydala dlouho připravované stanovisko k návrhům metodik Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI) věnovaných problematice BIM – Informačnímu modelování staveb pro projekty dopravní infrastruktury v ČR. Stanovisko vzniklo na základě připomínek a komentářů členů ARI získaných v rámci připomínkového procesu v období květen–červen 2018 a v návaznosti na představení metodik, které proběhlo dne 18. června 2018 formou kulatého stolu, kde došlo […]

ARI: Vyjádření pro média o významu autorizací v souvislosti s tendrem na studii proveditelnosti vysokorychlostní trati Praha-Brno-Břeclav

Asociace pro rozvoj infrastruktury (ARI) se podílela na předběžných tržních konzultacích u zakázky na studii proveditelnosti vysokorychlostní trati Praha – Brno – Břeclav. V jejich rámci jsme se Správou železniční dopravní cesty (SŽDC) a deseti zájemci o účast v tendru konzultovali jeho vstupní podmínky. Požadavek zadavatele, že dodavatel musí disponovat čtyřmi autorizacemi, nelze podle ARI v případě […]

ARI: Vize změn povolovacích procesů dopravních staveb

ARI společně s Havel, Holásek & Partners vedla na Mezinárodní konferenci EIA/SEA 2017 panel EIA a SEA v dopravě  na téma Vize změn povolovacích procesů dopravních staveb. Jedenáctý ročník konference se uskutečnil v Ostravě ve dnech 17. – 18. května 2017. Cílem bylo poskytnout prostor pro sdílení zkušeností se zpracováním SEA a EIA v ČR i zahraničí a pro výměnu názorů mezi zaměstnanci veřejné správy, autorizovanými osobami, zástupci investorů či neziskového sektoru. ARI ve […]

ARI: Společné stanovisko ARI a SVS k ZOP RB FIDIC na SŽDC

ARI společně se SVS vypracovalo stanovisko k návrhu zvláštních obchodních podmínek k červené knize FIDIC připravené na SŽDC. Ministerstvu dopravy ČR jsme zároveň nabídli naši účast na společném projednání na úrovni MD-SŽDC.