News

Stát testuje nové metody dopravních zakázek, chce omezit zdržení

Stát hledá a testuje nové metody výběru zhotovitelů dopravních staveb ve veřejných soutěžích. Nové metody by měly především zkvalitnit průběh projektů a omezit tak případy, kdy v soutěžích vítězí firmy často jen na základě nejlacinější ceny. Pilotním projektem, ve kterém bude metoda použita, je studie trati mezi Přerovem a Ostravou. Uvedla to mluvčí ministerstva dopravy […]

Začaly práce na pokračování dálnice D35, řidičům se za čtyři roky otevře najednou 27 kilometrů dálnice

Ředitelství silnic a dálnic dnes slavnostně zahájilo stavbu téměř patnáct kilometrů dlouhého úseku dálnice D35 mezi obcemi Časy a Ostrov. Na jaře příštího roku chce ŘSD začít stavět úsek mezi Opatovicemi nad Labem a Časy. Celých 27,3 kilometrů dálnice se má otevřít řidičům za čtyři roky.  „Začínáme stavět téměř patnáctikilometrový úsek klíčové dálnice, který otevřeme za 44 měsíců. […]

Soukromníci mají v ČR stavět i další dálnice

Urychlit výstavbu dálnic v Česku mají pomoci soukromí investoři prostřednictvím modelu PPP (Public Private Partnerships). Kromě už vládou schváleného úseku dálnice D4 Milín–Mirotice by mohl být PPP použit i na dostavbu dálnic D35 (Liberec–Lipník nad Bečvou), D6 (Praha–Karlovy Vary–hranice s Německem), a později i na středočeský úsek D3. Na pražské konferenci k využití PPP v českých podmínkách to tento týden řekl ředitel […]

SŽDC požádala o územní rozhodnutí na třech úsecích železnice na letiště

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) urychluje přípravu projektu Modernizace trati Praha – Kladno s připojením Letiště Václava Havla, a reaguje tak na výzvy dynamicky se rozvíjející letecké dopravy. V listopadu podala žádost o územní rozhodnutí ke třem dílčím stavbám: modernizacím úseků Praha-Bubny – Praha-Výstaviště, Praha-Ruzyně – Kladno a Kladno – Kladno-Ostrovec. K těmto investicím se v současnosti připravují výběrová […]

Bilance stavební sezóny: Letos stavba 204 kilometrů silnic, v příštím roce dalších 172 kilometrů

Na konci roku bude ve výstavbě celkem 204 kilometrů dálnic a silnic I. třídy. K zahájení pro rok 2019 je připraveno dalších 172 kilometrů staveb. Nejvíce rozestavěnými dálničními stavbami jsou a v příštím roce budou brněnská D1, jihočeská D3, karlovarská D6, chomutovská D7, hradecká D11, ale také obchvat Frýdku-Místku na D46 a D56, pokračování dálnice D48 nebo […]

Schváleno! Na modernizaci železničních úseků půjde až 11,5 miliardy z půjčky EIB

Vláda schválila návrh Ministerstva dopravy na úvěr od Evropské investiční banky na stavbu a modernizaci železnic mezi roky 2019 – 2025. Čerpat bude možné až 11,5 miliardy korun. Konkrétně peníze mohou jít například na dva nejpřipravenější úseky tratí Velim – Poříčany a Dětmarovice – Petrovice u Karviné – státní hranice s Polskem. „Úvěrem od Evropské […]

Kauce při odvolání nebo povolení stavby v jednom řízení, to jsou další návrhy urychlující výstavbu dálnic

Rychlejší přípravu a povolování dopravních staveb má za cíl novela zákona, kterou Ministerstvo dopravy poslalo do meziresortního připomínkového řízení. Dopravní stavby by nově mohly být umístěny a povoleny v jediném řízení, a to na základě méně podrobné dokumentace, než je potřebná dnes. Zároveň se novelou navrhuje zavést kauce zabraňující prodlužování povolování staveb.  „Novela urychlující výstavbu umožní […]

Témata

 

Více

Poslání

Posláním Asociace pro rozvoj infrastruktury (ARI) je vytváření podmínek a prosazování procesů a metod vedoucích k efektivnějšímu, systematickému a dostatečnému rozvoji a obnově infrastruktury v České republice.

ARI sjednocuje a prosazuje zájmy svých členů, kterými jsou významní dodavatelé v oblasti projektové a inženýrské přípravy, stavební realizace, správy a údržby, projektovém financování a poradenství, a prezentuje koncepčně ucelený názor na změny, které by měla Česká republika podstoupit, aby infrastruktura byla hybnou silou její prosperity.

Vize

ARI je jednou z nejvýznamnějších asociací v oblasti rozvoje a obnovy české infrastruktury díky:

  • Zvyšování efektivity rozvoje a obnovy infrastruktury v České republice
  • Alternativním způsobům zadávání a financování infrastrukturních projektů
  • Užívání mezinárodní dobré praxe v celém investičním cyklu
  • Sdružování významných dodavatelů v oblasti infrastruktury

Cíle

Dlouhodobé cíle ARI jsou:

  • 30% zvýšení efektivity při obnově a rozvoji infrastruktury v České republice
  • Prosazení alternativních způsobů zadávání a financování infrastrukturních projektů

V roce 2014 je pro ARI prioritou:

  • Zefektivnit legislativu v oblasti přípravy dopravní infrastruktury
  • Zlepšit prostředí zadávání veřejných zakázek
  • Prosadit vyvážené obchodní podmínky ve výstavbě
  • Podpořit zadávání metodou Design-Build
  • Podpořit vznik Státní expertízy dle mezinárodní dobré praxe
  • Připravit podmínky pro zavedení a rozvoj BIM

Členové a partneři

Asociace pro rozvoj infrastruktury (ARI) je multiprofesní nezisková organizace sjednocující názory významných dodavatelů v oblasti infrastruktury, prosazující jasná pravidla plánování, veřejného zadávání a řízení transparentních smluvních vztahů podle osvědčené mezinárodní dobré praxe, která umožní dlouhodobě udržitelný rozvoj veřejné infrastruktury v ČR a kvalitativní růst dodavatelského sektoru posilováním know-how a společenské odpovědnosti.

V současné době tvoří členskou základnu ARI více než 30 společností, které se navzájem podporují a společně se podílejí na formulaci změn v celé oblasti veřejné infrastruktury a prezentují objektivní a nestranné názory.

O nové členství může požádat jakákoliv právnická i fyzická osoba, která má zájem podporovat a případně se i aktivně účastnit odborné diskuze a přípravy koncepčních změn v oblasti infrastruktury v České republice.