News

Začala stavba dalšího úseku dálnice D3, bude složit jako obchvat Českých Budějovic

Ministr dopravy Dan Ťok zahájil výstavbu dalšího úseku dálnice D3 v úseku Hodějovice – Třebonín. Téměř 13 kilometrů dlouhý dálniční úsek bude zároveň sloužit jako obchvat Českých Budějovic, který převede tranzitní dopravu mimo jihočeskou metropoli, čímž výrazně uleví místním obyvatelům. Stavba dálnice D3 Hodějovice – Třebonín je čtvrtou zahájenou stavbou letošní stavební sezony.  „Zahájení stavby dalšího […]

Spojení mezi Hradcem Králové a Mohelnicí bude o něco rychlejší. Začíná stavba dalšího úseku D35

Nová stavební sezóna již začala na dálnici D35, kde byla spuštěna výstavba dalšího úseku mezi Opatovicemi a Časy. Trasa mezi Hradcem Králové a Mohelnicí, která se postupně stává severní páteřní spojnicí Čech s Moravou, se  letos bude  rozšiřovat na dvou úsecích; souběžně s nově zahájenou etapou bude i nadále pokračovat budování sousední části nové dálnice […]

Nejrozestavěnější dálnicí bude D3, kde se najednou bude stavět skoro 40 kilometrů

Letošní stavební sezóna se v březnu bude postupně rozjíždět dvěma novými dálničními úseky. V polovině měsíce začne stavba dálnice D35 mezi Opatovicemi a Časy. Na konci března pak bude oficiálně zahájena první část obchvatu Českých Budějovic na D3. Pokračovat bude také modernizace dálnice D1. „V pátek 29. března oficiálně zahájíme stavbu obchvatu Českých Budějovic v úseku Hodějovice […]

Studie proveditelnosti nové trati Praha – Drážďany postoupila do druhé části

Studie proveditelnosti nového železničního spojení Praha – Drážďany postoupila do další fáze. Společnost CEDOP a francouzský Egis Rail ukončily dílčí první etapu. Celá studie bude hotová do konce letošního června. Výstavba nové tratě mezi českou a saskou metropolí přinese nejen konkurenceschopné spojení těchto dvou měst, ale i napojení Česka na vysokorychlostní síť v Německu. Její součástí […]

SŽDC letos pokračuje ve vysokém tempu rekonstrukcí tratí, zahájí desítky nových staveb

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) bude letos připravovat nové stavby za více než 100 miliard korun, řada dalších už navíc postoupí do realizační fáze. Intenzivně pokračuje i projekt výstavby pilotních úseků vysokorychlostních tratí, pro cestující se otevřou desítky opravených výpravních budov. Plány státní organizace pro rok 2019 jsou ale mnohem obsáhlejší.   SŽDC očekává v letošním […]

SŽDC začíná s výběrem zhotovitele Studie proveditelnosti na VRT Brno – Přerov – Ostrava

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) vybere jako první organizace v resortu dopravy vítěze výběrového řízení s využitím nové unikátní metody Best Value Approach/Best Value Procurement (BVA/BVP). Proces výběru začal dnes otevíráním nabídek. Zhotovitel zpracuje Studie proveditelnosti vysokorychlostní trati (Brno) – Přerov – Ostrava, která bude zahrnovat návrh samotné trasy nové trati i případné další úpravy […]

Příprava výstavby vysokorychlostní tratě z Prahy do Drážďan pokračuje, šanci mají také nové regionální tratě a silnice

Práce na projektové přípravě výstavby vysokorychlostního spojení z Prahy do Drážďan intenzivně pokračují. Příprava studie proveditelnosti je aktuálně ve druhé etapě. Ke kompletnímu dokončení dokumentů, které vyhodnotí ekonomickou efektivitu celého projektu a vyberou výslednou variantu technického řešení pro další projektovou přípravu, by mělo dojít v druhé polovině letošního roku. Při dnešním jednání v Drážďanech to zaznělo na schůzce […]

Témata

 

Více

Poslání

Posláním Asociace pro rozvoj infrastruktury (ARI) je vytváření podmínek a prosazování procesů a metod vedoucích k efektivnějšímu, systematickému a dostatečnému rozvoji a obnově infrastruktury v České republice.

ARI sjednocuje a prosazuje zájmy svých členů, kterými jsou významní dodavatelé v oblasti projektové a inženýrské přípravy, stavební realizace, správy a údržby, projektovém financování a poradenství, a prezentuje koncepčně ucelený názor na změny, které by měla Česká republika podstoupit, aby infrastruktura byla hybnou silou její prosperity.

Vize

ARI je jednou z nejvýznamnějších asociací v oblasti rozvoje a obnovy české infrastruktury díky:

  • Zvyšování efektivity rozvoje a obnovy infrastruktury v České republice
  • Alternativním způsobům zadávání a financování infrastrukturních projektů
  • Užívání mezinárodní dobré praxe v celém investičním cyklu
  • Sdružování významných dodavatelů v oblasti infrastruktury

Cíle

Dlouhodobé cíle ARI jsou:

  • 30% zvýšení efektivity při obnově a rozvoji infrastruktury v České republice
  • Prosazení alternativních způsobů zadávání a financování infrastrukturních projektů

V roce 2014 je pro ARI prioritou:

  • Zefektivnit legislativu v oblasti přípravy dopravní infrastruktury
  • Zlepšit prostředí zadávání veřejných zakázek
  • Prosadit vyvážené obchodní podmínky ve výstavbě
  • Podpořit zadávání metodou Design-Build
  • Podpořit vznik Státní expertízy dle mezinárodní dobré praxe
  • Připravit podmínky pro zavedení a rozvoj BIM

Členové a partneři

Asociace pro rozvoj infrastruktury (ARI) je multiprofesní nezisková organizace sjednocující názory významných dodavatelů v oblasti infrastruktury, prosazující jasná pravidla plánování, veřejného zadávání a řízení transparentních smluvních vztahů podle osvědčené mezinárodní dobré praxe, která umožní dlouhodobě udržitelný rozvoj veřejné infrastruktury v ČR a kvalitativní růst dodavatelského sektoru posilováním know-how a společenské odpovědnosti.

V současné době tvoří členskou základnu ARI více než 30 společností, které se navzájem podporují a společně se podílejí na formulaci změn v celé oblasti veřejné infrastruktury a prezentují objektivní a nestranné názory.

O nové členství může požádat jakákoliv právnická i fyzická osoba, která má zájem podporovat a případně se i aktivně účastnit odborné diskuze a přípravy koncepčních změn v oblasti infrastruktury v České republice.