Novinky

ARI: Jak najít toho nejlepšího? Školení představuje osvědčené postupy ze zahraničí

Zadání veřejné zakázky znělo jasně: Nabídnout a realizovat způsob, jak žnout trávu v holandské záplavové oblasti, která byla značnou část roku pod vodou. Nic víc, nic míň. Dodavatelé dostali volnou ruku, aby dali prostor své kreativitě i zkušenostem a sami přišli s optimálním řešením. A podařilo se. Jako ideální a veskrze ekologický způsob se nakonec ukázali vodní […]

ARI: Přesvědčte mě, že jste nejlepší

Svět nikdy neměl více peněz na infrastrukturu, než má v současnosti. Penzijní a infrastrukturní fondy praskají ve švech a jejich cena nikdy nebyla nižší. To by měla být skvělá zpráva, protože potřeba investic do veřejné infrastruktury se všude neustále zvyšuje. Roste objem dopravy, převáženého zboží, stále více lidí cestuje, potřebujeme modernější nemocnice a pro elektromobily nemáme […]

Stát testuje nové metody dopravních zakázek, chce omezit zdržení

Stát hledá a testuje nové metody výběru zhotovitelů dopravních staveb ve veřejných soutěžích. Nové metody by měly především zkvalitnit průběh projektů a omezit tak případy, kdy v soutěžích vítězí firmy často jen na základě nejlacinější ceny. Pilotním projektem, ve kterém bude metoda použita, je studie trati mezi Přerovem a Ostravou. Uvedla to mluvčí ministerstva dopravy […]

Začaly práce na pokračování dálnice D35, řidičům se za čtyři roky otevře najednou 27 kilometrů dálnice

Ředitelství silnic a dálnic dnes slavnostně zahájilo stavbu téměř patnáct kilometrů dlouhého úseku dálnice D35 mezi obcemi Časy a Ostrov. Na jaře příštího roku chce ŘSD začít stavět úsek mezi Opatovicemi nad Labem a Časy. Celých 27,3 kilometrů dálnice se má otevřít řidičům za čtyři roky.  „Začínáme stavět téměř patnáctikilometrový úsek klíčové dálnice, který otevřeme za 44 měsíců. […]

Soukromníci mají v ČR stavět i další dálnice

Urychlit výstavbu dálnic v Česku mají pomoci soukromí investoři prostřednictvím modelu PPP (Public Private Partnerships). Kromě už vládou schváleného úseku dálnice D4 Milín–Mirotice by mohl být PPP použit i na dostavbu dálnic D35 (Liberec–Lipník nad Bečvou), D6 (Praha–Karlovy Vary–hranice s Německem), a později i na středočeský úsek D3. Na pražské konferenci k využití PPP v českých podmínkách to tento týden řekl ředitel […]

SŽDC požádala o územní rozhodnutí na třech úsecích železnice na letiště

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) urychluje přípravu projektu Modernizace trati Praha – Kladno s připojením Letiště Václava Havla, a reaguje tak na výzvy dynamicky se rozvíjející letecké dopravy. V listopadu podala žádost o územní rozhodnutí ke třem dílčím stavbám: modernizacím úseků Praha-Bubny – Praha-Výstaviště, Praha-Ruzyně – Kladno a Kladno – Kladno-Ostrovec. K těmto investicím se v současnosti připravují výběrová […]

Česko je o krok blíže k realizaci prvního projektu PPP. Za světem ale zaostáváme

ARI – TZ: Už počátkem příštího roku by mohl začít soutěžní dialog na výběr zhotovitele 32kilometrového úseku dálnice D4 mezi Pískem a Příbramí. Ten má být financován, postaven a provozován metodou tzv. Public Private Partnership (PPP), tedy formou partnerství soukromého a veřejného sektoru. Stát bude vybírat ze čtyř konsorcií. Situace ohledně PPP ale není v Česku […]

Bilance stavební sezóny: Letos stavba 204 kilometrů silnic, v příštím roce dalších 172 kilometrů

Na konci roku bude ve výstavbě celkem 204 kilometrů dálnic a silnic I. třídy. K zahájení pro rok 2019 je připraveno dalších 172 kilometrů staveb. Nejvíce rozestavěnými dálničními stavbami jsou a v příštím roce budou brněnská D1, jihočeská D3, karlovarská D6, chomutovská D7, hradecká D11, ale také obchvat Frýdku-Místku na D46 a D56, pokračování dálnice D48 nebo […]

Větší důraz na kvalitu. V Česku se prvně zadává podle metody Best value

ARI – TZ: Vyšší kvalita nabídek a dodavatelských týmů, lepší úroveň poskytovaných služeb a inovativní řešení, která mohou v reálu uspořit veřejné finance. To jsou některé z předností, které může České republice přinést zadávání a hodnocení veřejných zakázek podle metody Best value. Shodli se na tom účastníci pondělní konference Zadávání zakázek podle nejlepšího poměru ceny a ceny metodou Best […]

Do soutěžního dialogu na dostavbu a provoz dálnice D4 postupují čtyři firmy

O dostavbu a provoz 32 kilometrů dálnice D4 mezi Pískem a Příbramí se utkají v soutěžním dialogu čtyři konsorcia. Na základě posouzení sedmi žádostí o tom rozhodl ministr dopravy Dan Ťok. Začátkem příštího roku začne samotná soutěž, vítěz by mohl začít stavět celý úsek v roce 2020.  „Začátkem příštího roku počítáme se zahájením soutěžního dialogu, ve kterém […]

Témata

 

Více

POSLÁNÍ A CÍLE

Asociace pro rozvoj infrastruktury (ARI) působí jako think-tank soukromého sektoru pro oblast veřejné infrastruktury sjednocující názory významných dodavatelů projektové a inženýrské přípravy, stavební realizace, správy a údržby, financování a poradenství. ARI formou odborných diskuzí, návrhů a doporučení proaktivně prosazuje jasná pravidla plánování, veřejného zadávání a řízení transparentních smluvních vztahů podle osvědčené mezinárodní dobré praxe. ARI propaguje alternativní metody zadávání a financování, které umožní dlouhodobě udržitelný rozvoj veřejné infrastruktury ČR.

POSLÁNÍ

ARI prostřednictvím odborných diskuzí, návrhů a doporučení prosazuje jasná pravidla plánování, veřejného zadávání a řízení transparentních smluvních vztahů podle osvědčené mezinárodní dobré praxe, která umožní dlouhodobě udržitelný rozvoj a obnovu veřejné infrastruktury ČR a kvalitativní růst dodavatelského sektoru posilováním know-how a společenské odpovědnosti.

CÍLE

ARI prosazuje procesy, postupy a metody vedoucí k efektivnějšímu, systematickému a dostatečnému rozvoji a obnově infrastruktury v ČR. Jmenovitě má ARI tři dlouhodobé cíle:

         I.     Zásadní zvýšení efektivity v obnově a rozvoji veřejné infrastruktury v ČR.
         II.   Prosazení alternativních metod zadávání a financování veřejné infrastruktury.
         III. Podpora smysluplných projektů realizovaných podle dobré mezinárodní praxe.

Rok 2018

V roce 2018 se bude ARI věnovat následujícím tématům:

  1. Vzniku metodik zadávání zaměřené na hodnocení kvality na (i) projekt-inženýrskou činnost a (ii) stavební činnost k novému ZZVZ.
  2. Návrhu koncepční změny povolovacích procesů novelou 416/2009 o urychlení výstavby infrastruktury.
  3. Fázovému zavedení BIM do přípravy a realizace dopravní infrastruktury v ČR, kdy ARI podpoří názorové a zájmové sjednocení při vzniku metodických dokumentů a zajistí přenos zahraniční dobré praxe.
  4. Podpoře přípravy koncepce vysokorychlostních tratí v ČR.
  5. Zavedení mezinárodních smluvních standardů FIDIC pro projekty dopravní infrastruktury.
  6. Propagaci využití koncesního modelu pro financování infrastrukturních projektů rezortu dopravy a také v oblasti sociální péče na úrovni krajů, měst a obcí.
  7. Vzniku národního infrastrukturního plánu ČR a využití finančních nástrojů EU.

ČLENOVÉ A PARTNEŘI

Členskou základnou ARI je více jak 55 společností a institucí, které se navzájem podporují a společně se podílejí na formulaci změn v oblasti veřejné infrastruktury. Jedinečná znalostní báze členů, spojující know-how od projektové a inženýrské přípravy, stavební realizace, správy a údržby, až po financování a poradenství, umožňuje ARI prezentovat objektivní a nestranné názory na systémové a koncepční změny.