Zrychlení železničního spojení mezi ČR a Německem je o krok blíž, shodl se na tom ministr dopravy Dan Ťok a jeho německý protějšek Alexander Dobrindt
Print Friendly

Německo potvrdilo, že projekty železničního spojení Praha – Drážďany – Berlín a  Norimberk – Schwandorf / Mnichov – Řezno – Schwandorf – Furth im Wald – Plzeň – Praha budou přeřazeny do kategorie naléhavé potřeby. Tento krok umožní rychlejší realizaci stavby. Na dnešním setkání v Karlových Varech o tom ministra dopravy Dana Ťoka informoval jeho německý protějšek Alexander Dobrindt.

„Jsem rád, že jsme dostali příslib přeřazení těchto projektů a vnímáme ho jako potvrzení jejich nezbytnosti pro rozvoj evropské mobility v rámci TEN-T. Chceme zajistit kvalitní dopravní spojení a napojení na západní Evropu“, říká ministr dopravy Dan Ťok.

Příslib přeřazení tratí do kategorie naléhavé potřeby ministři na dnešní schůzce stvrdili podpisem Společného prohlášení o dalších plánech na rozvoj železničních spojení mezi Českou republikou a Spolkovou republikou Německo. Dokument poprvé uvádí, že obě tratě budou zařazeny do kategorie naléhavé potřeby v rámci Plánu potřeb spolkových železničních tratí, což má být součást Spolkového plánu rozvoje dopravních cest do roku 2030.

Napojení dálnice D6 od Chebu na německou dálniční síť se v příštích letech výrazně zlepší

Z dnešní schůzky zároveň vyplynulo, že napojení dálnice D6 od Chebu na německou dálniční síť by se v příštích letech mělo výrazně zlepšit. Ještě letos začne výstavba čtyřproudového obchvatu německé obce Schirnding, která leží zhruba dva kilometry od státní hranice.

“Pan ministr Dobrindt zároveň potvrdil, že se počítá s tím, že i spojení ze Schirndingu dál by mělo být v první fázi minimálně ve třech pruzích,” řekl ministr dopravy Ťok.

Německá silnice B303 pokračuje od Schirndingu k Marktredwitzu, kde se napojuje na dálnici A93.

Oba ministři také společně řešili aktuální trendy v automobilovém průmyslu, mj. vodíkovou technologii a její využití v dopravě. O tom, že je žádoucí se této technologii věnovat již v současném období, dokládá i přístup některých automobilek, které už zahájily sériovou výrobu vodíkových vozidel. Česko a Německo proto podpoří pilotní projekt dálkové autobusové linky na vodíkový pohon, která by spojovala Prahu s Mnichovem, Norimberkem nebo Drážďany.

Společné prohlášení Společné prohlášení o dalších plánech na rozvoj železničních spojení mezi Českou republikou a Spolkovou republikou Německo naleznete zde.

 Zdroj: Ministerstvo dopravy ČR