První prioritní stavba dostala povolení, pokračování hradecké dálnice D11 směrem na Polsko by se mohlo začít stavět na podzim
Print Friendly

Ministerstvo dopravy jako speciální stavební úřad vydal stavební povolení pro pokračování dálnice D11 z Hradce Králové směrem na Smiřice. Aktuálně již probíhá na místě budoucí čtyřproudé dálnice archeologický průzkum a postupně bude předáváno staveniště k zahájení samotné výstavby. Stavební povolení tak dostala první dálnice z devíti prioritních staveb, kterým Evropská komise povolila výjimku z nového posuzování vlivu na životní prostředí.

„Dostavba dálnice D11 z Hradce Králové směrem na Polsko je letos první prioritní stavba, která má stavební povolení a je nejblíž k zahájení výstavby. Podle Ředitelství silnic a dálnic by se mohlo začít stavět na podzim a těchto 15,5 kilometrů nové dálnice může být hotových v roce 2021,“ říká ministr dopravy Dan Ťok. V současnosti již na místě budoucí dálnice probíhá archeologický průzkum, což je nedílná součást přípravných prací před samotným zahájením stavebních činností.

Stavební povolení dostala první část stavby dálnice D11 z Hradce Králové do Smiřic, konkrétně jde o stavbu s označením D11 1106-1 vedoucí do Předměřic nad Labem. Druhá část této stavby s označením D11 1106-2 dostane stavební povolení v nejbližší době. Pokud přípravu nezdrží podání námitek a rozkladu proti zatím nepravomocnému stavebnímu povolení, mohla by stavba začít během podzimu.

Dohromady se začne stavět 15 460 metrů dlouhá čtyřpruhová dálnice, na které bude 19 mostů, dvě mimoúrovňové křižovatky a pět protihlukových stěn. Předpokládaná cena stavby je 6,5 miliardy korun bez DPH. (Podrobnosti o stavbě najdete v přiloženém infoletáku.)

Dálnice D11 Praha – Hradec Králové – Trutnov – státní hranice Česko/Polsko je podle mezinárodní dohody TEN-T (Evropská dohoda o hlavních silnicích s mezinárodním provozem) součástí evropského dopravního koridoru Paříž – Norimberk – Plzeň – Praha – Hradec Králové – Wroclaw – Varšava – Brest – Moskva, který spojuje západní a východní Evropu. Po dokončení dálnice dojde v obcích ke snížení hlukové zátěže, imisí z dopravy a vysokého rizika dopravních nehod a úrazů. Obyvatelé žijící v zástavbě nejbližší dálnici navíc nebudou ovlivněni nad limity platných norem v ochraně životního prostředí díky realizaci navržených opatření k prevenci.

O přípravě všech devíti prioritních staveb, které nemusejí opakovat celý proces posuzování vlivu na životní prostředí, tzv. EIA, dostala vláda informaci ve středu. Podrobnosti o jednotlivých stavbách jsou v samostatné tiskové zprávě Příprava staveb nových dálnic směrem do Rakouska, k Polsku a na Olomouc jsou v plném proudu.

01

Zdroj: Ministerstvo dopravy ČR