STÁT ZBYTEČNĚ PŘICHÁZÍ O MILIÓNY NA DOPRAVNÍCH STAVBÁCH

ARI – TISKOVÁ ZPRÁVA: Stát zbytečně přichází o desítky miliónů korun ročně při realizaci infrastrukturních staveb. Důvodem jsou spory, jejichž řešení zpožďuje stavby a zvyšuje náklady na jejich realizaci. Mezinárodní praxe přitom ukazuje, že řešením této situace může být důsledné užívání mezinárodních smluvních standardů FIDIC. Na stavbách, kde byl využit institut mimosoudní adjudikace, se povedlo […]

Stavebnictví je z krize venku, tvrdí analytici.Stavaři nesouhlasí

ČTK: České stavebnictví po letech propadu začalo růst, pomáhají mu hlavně státní zakázky, komentují analytici dnešní údaje Českého statistického úřadu.Podle nich v září vzrostla stavební výroba meziročně o 9,5 procenta. Stavaři ale optimismus mírní. Růst táhlo hlavně inženýrské stavitelství, které se zvýšilo o 19,2 procenta. Stavaři také začali stavět více nových bytů, zahájili jich 1957, což […]

TROUBENÍ NA POPLACH

Reflex:  Jsou lidé vlivní, vlivnější a pak ti, co skutečně rozhodují. Mezi těch několik patří JIŘÍ BĚLOHLAV (64), prezident Metrostavu, největší české stavební firmy. Režimy a politici přicházejí a odcházejí, jen Bělohlav zůstává a už jedenačtyřicet let ryje svou profesní brázdu. Na veřejnosti se zásadně neobjevuje, rozhovory nedává, VIP večírky nenavštěvuje a fotit se odmítá […]

Penta začala s demolicí domu bývalé celnice na Masarykově nádraží

E15: Investorská společnost Penta začala s demolicí domu bývalé celnice na pražském Masarykově nádraží. Demolice souvisí s připravovanou výstavbou administrativních budov. ČTK to řekl mluvčí společnosti Martin Danko. Podle Českých drah jde o objekt, který už dopravce dlouhodobě nevyužívá. “Souvisí to s přípravou územního rozvoje Masaryčky, jde o první krok a další by měly následovat,” […]

Chybí plán rozvoje dopravní infrastruktury

Haló noviny: Rozhovor Haló novin s poslankyní Květou Matušovskou (KSČM), členkou kontrolního výboru sněmovny * Kontrolní výbor na své poslední schůzi přerušil projednávání zprávy Nejvyššího kontrolního úřadu, která se týká problémů výstavby dálnic a rychlostních komunikací. Co bylo důvodem přerušení tohoto bodu? Důvodem bylo nedostatečné vysvětlení ze strany ministerstva dopravy, kontrolní výbor proto požádal ministra […]

OSVĚDČENÁ PRAVIDLA POMOHOU ZLEPŠIT ŘÍZENÍ DOPRAVNÍCH STAVEB

ARI – TISKOVÁ ZPRÁVA: Asociace pro rozvoj infrastruktury (ARI) a Česká asociace konzultačních inženýrů (CACE) doporučují státu ke zlepšení kvality a rychlosti realizace dopravních staveb správně využívat neutrální role správce stavby podle osvědčené mezinárodní praxe FIDIC. „Nespatřujeme důvody, proč by úspěšně užívaná praxe řízení staveb financovaných z evropských zdrojů v řádu desítek miliard Kč v […]

ARI-CACE: STANOVISKO K ROLI SPRÁVCE STAVBY V ČR

ARI-CACE STANOVISKO: Asociace pro rozvoj infrastruktury (ARI) a Česká asociace konzultačních inženýrů (CACE) vydávají toto společné stanovisko k tématu role správce stavby v návaznosti na diskuzi, která proběhla 10. září 2014 formou kulatého stolu na téma Role správce stavby dle smluv FIDIC (Kulatý stůl). Kulatého stolu, pořádaného ve spolupráci s Czech Business Club, se zúčastnili zástupci SFDI, SŽDC a členové ARI […]

Nebylo to zadarmo, Plzeň se však změnila k lepšímu

MF DNES: Plzeň má za sebou od komunálních voleb v roce 2010 mimořádné období velkých investic. Posilovala se především infrastruktura města, ale změny k lepšímu se promítly například také do podoby veřejných prostranství. Větší pozornost než dřív věnovala radnice oblasti kultury. Zvýšené výdaje se odrazily v zadlužení města. Do Plzně však zároveň přitekly stovky milionů z evropských dotací. […]

Slovensko: Vybrán poradce státu na přípravu tendru a výběr koncesionáře úseku D4 a R7 formou PPP

Konsorcium vedené společností PricewaterhouseCoopers spolu s White & Case a Obermeyer Corporate Group bylo vybráno jako poradce slovenského ministerstva dopravy pro přípravu tendru a vybrání koncesionáře projektu DBFO úseku dálničního obchvatu Bratislavy D4 a rychlostní komunikace R7 o celkové délce 60 kilometrů. Vypsání veřejné zakázky na koncesionáře projektu se předpokládá do konce roku 2014. Více […]

POLSKO: Změna kritérií pro výběr inženýra je krokem správným směrem

Generální ředitelství silnic a dálnic (GDDKiA) před několika týdny snížilo u některých výběrových řízení na inženýra význam ceny při hodnocení nabídek. Cena představuje 60% a ostatní kvalitativní kritéria 40%. „Poměr 60:40 ve prospěch metodiky a kvality umožňuje investorovi vyhnout se situaci, při níž je nucen vybírat z nabídek, které mu předložili ‚šílenci nebo hazardéři zbavení […]