Stavba trasy metra D začne. Ale jen dvěma stanicemi Pankrác a Olbrachtova

Dozorčí rada pražského dopravního podniku (DPP) ve středu rozhodla, že stavba trasy metra D začne nejdříve v úseku Pankrác - Olbrachtova. Jde však jen o dvě stanice. Následně bude vybudován zbylý úsek do Písnice. Podle primátorky Adriany Krnáčové (ANO) se začne stavět za dva roky. Důvodem je, že v úseku na Olbrachtovu je nejsnazší získat potřebné pozemky. Metro D má ulevit přetížené trase […]

Dostavba další části Pražského okruhu je zase o krok blíž, ministerstvo posoudí vliv stavby na životní prostředí

Stavba další části Pražského okruhu propojující dálnici D1 s Běchovicemi a hradeckou dálnicí D11 se o další krok přiblížila. Ředitelství silnic a dálnic zajistilo zpracování a předalo Ministerstvu životního prostředí dokumentaci nutnou pro posouzení vlivu na životní prostředí. Ministerstvo plánuje vydat stanovisko do šesti měsíců. „Na seznamu úkolů si můžeme odškrtnout další důležitou položku v […]

PPP nevynáší, ale vyplatí se

Druhý slovenský projekt PPP při stavbě a provozu dálnice těží ze zkušeností. z provozu dříve realizovaného projektu dálnice Nitra – Banská Bystrica.. Obchvat Bratislavy bude pro stát výrazně levnější Pětileté zkušenosti z provozu a z výstavby 52 km dlouhého dálničního úseku R1 Nitra – Tekovské Nemce a Banská Bystrica – severný obchvat (PR1BINA) daly slovenské […]

Dálnice D3 už papírově pokročila

Z centrální části Budějovic má odvést dálkovou dopravu. České Budějovice – Necelá desítka námitek zazněla při veřejném projednávání změny územního rozhodnutí pro dálnici D3 u Českých Budějovic v úseku od Úsilného po Hodějovice. Dálnice tu povede například kilometrovým tunelem mezi Dobrovodskou a Ledenickou ulicí nebo u Hodějovic sedmimetrovým zářezem v terénu, aby “podešla” silnici na […]

Stavba Pražského okruhu pokročila do další etapy

Klíčová studie EIA bude připravena v polovině dubna, poté ji čeká schvalovací kolečko na příslušných úřadech. Přípravné práce na dostavbě Pražského okruhu, takzvaném projektu 511, a přeložky silnice I/12 Běchovice-Úvaly vstupují do další zásadní fáze. “Do půlky dubna budou hotovy podklady studie dopadů na životní prostředí EIA, jejichž schválení je hlavním předpokladem dalších prací na […]

Rychlodráha na pražské letiště je prioritou

Moderní dopravní spojení centra Prahy s letištěm Ruzyně, dnes. Václava Havla, je prioritou od konce 90. let. První termín jejího. zprovoznění byl stanoven na rok 2004. Aktuálně vláda oznamuje. léta 2023 a 2024. Pro železniční spojení Prahy s letištěm se v 90. letech vžil název Rychlodráha Praha – Ruzyně – Kladno (PRaK). Od počátku se […]

Rychlotrať z Prahy do Drážďan vyřeší Francouzi

Správa železniční dopravní cesty učinila první krok k vysokorychlostní železnici v tuzemsku. Po několikaměsíčním rozvažování se železničáři rozhodli zadat zpracování studie proveditelnosti k vysokorychlostní trati z Prahy do Drážďan konsorciu CEDOP a Egis Rail. To předložilo nejnižší nabídku ve výši 6,75 milionu korun, dlouho ale nebylo jasné, zda zakázku skutečně získá. Průtahy vznikly například kvůli stížnostem konkurence k Úřadu […]

Stát opět hledá trasu budoucího rychlovlaku. Na Vysočině stavět nemusí

Správa železniční dopravní cesty si nechá vyhodnotit všechny možné trasy rychlovlaku z Prahy do Brna – a hned na tři stupně rychlosti. Zastávka v kraji bude zřejmě jen v případě, když zvítězí „pomalejší“ varianta na 250 kilometrů v hodině, tuší radní Jan Hyliš. A to pouze jedna u Jihlavy. Zatím je to jen křivka vyznačená […]

Kolovratník (ANO): Vysokorychlostní tratě v ČR? Přípravy nabírají tempo. Konečně

Plány na rychlá železniční spojení vznikaly v naší zemi již v sedmdesátých letech minulého století. Po celé volební období od roku 2013 se o tuto problematiku zajímám. Pokouším se zjistit, proč je ještě nemáme a co udělat pro to, abychom se jich dočkali. Jaká je realita? Většina odpovědných úředníků na ministerstvu dopravy prohlašuje, že rychlou […]

Ťok: Vysokorychlostní trať z Prahy do Brna vyjde na 120 až 160 mld

Výstavba vysokorychlostní železniční tratě z Prahy do Brna vyjde, podle navrhovaných variant, na 120 až 160 miliard korun. Trasa kudy povede by měla být známa v roce 2019. Nová trať by měla také ulehčit dojíždění lidem ze Středních Čech do Prahy. Novinářům to po jednání se zástupci Prahy, Brna a tří dotčených krajů řekli premiér […]