Rychlotrať z Prahy do Drážďan vyřeší Francouzi

Správa železniční dopravní cesty učinila první krok k vysokorychlostní železnici v tuzemsku. Po několikaměsíčním rozvažování se železničáři rozhodli zadat zpracování studie proveditelnosti k vysokorychlostní trati z Prahy do Drážďan konsorciu CEDOP a Egis Rail. To předložilo nejnižší nabídku ve výši 6,75 milionu korun, dlouho ale nebylo jasné, zda zakázku skutečně získá. Průtahy vznikly například kvůli stížnostem konkurence k Úřadu […]

Stát opět hledá trasu budoucího rychlovlaku. Na Vysočině stavět nemusí

Správa železniční dopravní cesty si nechá vyhodnotit všechny možné trasy rychlovlaku z Prahy do Brna – a hned na tři stupně rychlosti. Zastávka v kraji bude zřejmě jen v případě, když zvítězí „pomalejší“ varianta na 250 kilometrů v hodině, tuší radní Jan Hyliš. A to pouze jedna u Jihlavy. Zatím je to jen křivka vyznačená […]

Kolovratník (ANO): Vysokorychlostní tratě v ČR? Přípravy nabírají tempo. Konečně

Plány na rychlá železniční spojení vznikaly v naší zemi již v sedmdesátých letech minulého století. Po celé volební období od roku 2013 se o tuto problematiku zajímám. Pokouším se zjistit, proč je ještě nemáme a co udělat pro to, abychom se jich dočkali. Jaká je realita? Většina odpovědných úředníků na ministerstvu dopravy prohlašuje, že rychlou […]

Ťok: Vysokorychlostní trať z Prahy do Brna vyjde na 120 až 160 mld

Výstavba vysokorychlostní železniční tratě z Prahy do Brna vyjde, podle navrhovaných variant, na 120 až 160 miliard korun. Trasa kudy povede by měla být známa v roce 2019. Nová trať by měla také ulehčit dojíždění lidem ze Středních Čech do Prahy. Novinářům to po jednání se zástupci Prahy, Brna a tří dotčených krajů řekli premiér […]

Metru D pomohou investoři

Praha přizvala 25 společností, aby se podílely na výstavbě stanic a jejich okolí Nikoliv samotná stavba nové linky metra D, ale jen výkupy pozemků vyjdou hlavní město podle odhadů na několik miliard korun. Snahou magistrátu je dohodnout se s většinou vlastníků ještě letos, jenže jednání drhnou především v otázce ceny. Kvůli průtahům Praha dokonce zvažovala, […]

První etapu metra D spustí za dva a půl roku

V září příštího roku plánuje hlavní město zahájit geologický průzkum, který odstartuje první etapu etapa stavby metra D mezi Pankrácí a Novými Dvory. Její dokončení plánuje do roku 2023. Podle náměstka primátorky Petra Dolínka (ČSSD) by měla být letos v listopadu vypsána soutěž, v níž najdou firmu, která průzkum provede. Báňskému úřadu zamýšlí město průzkum […]

ARI: Pracovní skupina k Rychlým spojením

Proběhlo první setkání pracovní skupiny k Rychlým spojením, kde byl prezentován „Program rozvoje Rychlých železničních spojení v ČR“.  Pracovní skupiny se zúčastnili zástupci dotčených ministerstev, poslanci a ARI, která zde zastupuje soukromý sektor.

O krok blíže ke stavbě trasy D

Pražští radní v úterý schválili návrh znění dohody s vlastníky pozemků v Krči nutných pro stavbu trasy metra D. Praze však stále ještě část pozemků pro stavby trasy D chybí. Vlastníci by se měli podpisem zavázat k tomu, že dovolí Praze stavět na svých pozemcích metro. Město pak slíbí, že bude spolupracovat na tvorbě studie […]

ARI–SŽDC: PŘEDBĚŽNÁ TRŽNÍ KONZULTACE K VRT PRAHA – BRNO – BŘECLAV

V pondělí 30. ledna 2017 proběhla předběžná tržní konzultace k  zadávacímu řízení na zadání veřejné zakázky, s předpokládaným názvem „Studie proveditelnosti vysokorychlostní trati Praha – Brno – Břeclav“ (Veřejná zakázka), kterou pořádala Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) spolu s Asociací pro rozvoj infrastruktury (ARI), která celou akci moderovala. Zadavatel se rozhodl představit svůj záměr prostřednictvím institutu předběžné tržní konzultace okruhu potenciálních […]