Rychlostní silnice R7

Základní informace

Popis

R7 is partially built expressway connecting Prague and north-west Bohemia region, continue to Saxony as 1st class road #7. Based on the Czech Transport Sector Strategies and based on finished feasibility study, it is goal to finish it at least until 2022. From planned 85,5 km is 46,5 km in operation and 39 km remains to be built.

The R7 is not a part of TEN-T network. Due to this reason, it is not possible to use the Cohesion funds from EU program period 2014 – 2020 for it construction (one of the main reasons why all the modifications of the “PPP D3 project” has been cancelled before). Also sources from European regional development fund cannot be preferred. There remains possibility to use the national budget or the PPP model.

The Outline Business Case with Public Sector Comparator is planned to be tendered. It will address the above possibilities and compare them. Based on the outputs from the OBC (PSC) the government should decide if the PPP procurement will be started or not. There will be market soundings done during preparing the OBC (PSC).

The PPP model will be based on availability payment mechanism (some modifications based on traffic flows will be discussed during market soundings).

The core of the project will be implementation of DBFOM model for unfinished parts Slaný – Sulec- Bitozeves (see the table above), concession period estimated to be 25-30 years. During the market soundings there will be discussion about possibility to implement the O&M model for already operated parts of the R7 with option to upgrade them. Structuring of financing of the project will be based on the recommendation from OBC.

The state road asset manager (Ředitelství silnic a dálnic) is working on the zoning permits, land acquisition and technical preparation phase continuously.

Design possibilities: The zoning permits will be transferred to concessionaire, as also the Documentation for building permit with the opinions of authorities. Any change done by the concessionaire should respect the national law which implements the EIA directive.

000

Země
ČR
Lokace
Sektor
Dopravní infrastruktura
Oblast
Silnice
Typ zadání
PPP
Fáze
Příprava
Současný stav

Parametry

CAPEX
Typ stavby
Nová stavba
Územní rozhodnutí
Stavební povolení
Parametry smlouvy
Termín realizace
Popis

Financování

Potřeba financování
EU fondy
Financování

Zadavatel

Zadavatel
Ministerstvo dopravy ČR - Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD)
Kontakt

Ing. Martin Janeček

tel.: 225 131 656

martin.janecek@mdcr.cz

Web zadavatele
Odkaz na věstník VZ

Dodavatelé

Historie

Historie

Zprávy

Nový úsek D7 se už poněkolikáté odkládá. Pořád chybí stavební povolení

Zdržení opět nabírá rozšíření dalšího úseku D7 ze dvou na čtyřproudovou silnici Praha – Chomutov. Trasa mezi Postoloprty a Bitozevsí se měla začít stavět už loni, pak na začátku letošního roku, následně letos v květnu. Nový termín je červen. Dostavba tohoto úseku se stále něčím komplikuje (o potížích jsme psali zde). „Dokud stavaři nekopnou do […]

Propojka D8 s R7 je v nedohlednu. Zahájení stavby brání Tuchoměřice

Zahájení stavby očekávané propojky teplické dálnice D8 a chomutovské rychlostní silnice R7 komplikují soudy a malá obec Tuchoměřice. Ta nechce další silnici, která by vedla v její těsné blízkosti. Nadměrný hluk, zplodiny a prašnost trápí Kralupy nad Vltavou každý všední den, kdy přes město projede až dvacet tisíc automobilů včetně těch nákladních. O moc lépe […]

Soukromník má stavět první silnici, ministerstvo hledá konzultanta

Ministerstvo dopravy podniká první kroky ke spuštění výstavby dálnic za soukromé peníze v rámci projektů PPP (Public Privat Partnership). Prvním krokem bude vypsání tendru na poradce, který se po právní, finanční i technické stránce postará o pilotní projekt na rychlostní silnici R4. „Jsou to vysoce sofistikované služby, které vyžadují mezinárodní praxi a zkušenosti,“ zdůvodnil potřebu […]

MD chystá start PPP projektů v dopravní výstavbě, využít je chce na R4 a R7

Ministerstvo dopravy: Ministr dopravy Dan Ťok dnes na mezinárodní konferenci na téma PPP v dopravní výstavbě představil plány ministerstva dopravy v této oblasti i pilotní PPP projekty výstavby úseků rychlostních silnic R4 a R7. Na úsek R4 mezi Příbramí a Pískem již MD vypsalo veřejnou zakázku na studii proveditelnosti, která porovná variantu financování formou PPP a […]

Ministr dopravy chce část dálnic nechat soukromníkům

Lidové noviny: Dan Ťok se pokouší uspět tam, kde jeho předchůdci pohořeli. Po letech znovu oživil myšlenku, aby vybrané české dálnice postavili i zaplatili soukromníci. Stát by jim pak investici 30 let splácel. Příběhy pokusů o tento způsob stavění dálnic v Česku zatím neměly dobrý konec. Takzvané PPP projekty (Public Private Partnership neboli spolupráce veřejného […]