Poslání a cíle

Asociace pro rozvoj infrastruktury (ARI) působí jako think-tank v oblasti veřejné infrastruktury sjednocující názory významných dodavatelů projektové a inženýrské přípravy, stavební realizace, správy a údržby, financování a poradenství. Zároveň prezentuje koncepčně ucelený názor na změny, které by měla Česká republika podstoupit, aby její infrastruktura byla hybnou silou ekonomické prosperity země. Pojem infrastruktura vnímáme v mezinárodním slova smyslu a rozumíme pod ním nejen dopravní a inženýrské stavby, ale také sociální infrastrukturu, tedy stavby pozemní.

POSLÁNÍ

ARI prostřednictvím odborných diskuzí, návrhů a doporučení prosazuje jasná pravidla plánování, veřejného zadávání a řízení transparentních smluvních vztahů podle osvědčené mezinárodní dobré praxe, která umožní dlouhodobě udržitelný rozvoj a obnovu veřejné infrastruktury ČR a kvalitativní růst dodavatelského sektoru posilováním know-how a společenské odpovědnosti.

CÍLE

ARI prosazuje procesy, postupy a metody vedoucí k efektivnějšímu, systematickému a dostatečnému rozvoji a obnově infrastruktury v ČR. Jmenovitě má ARI tři dlouhodobé cíle:

           I.          Zásadní zvýšení efektivity při obnově a rozvoji veřejné infrastruktury v ČR.

          II.          Prosazení alternativních metod zadávání a financování veřejné infrastruktury.

          III.        Podpora smysluplných projektů realizovaných podle dobré mezinárodní praxe.

Přestože je většina činnosti ARI zaměřena zejména na sektor dopravy, mezi naše priority patří také spolupráce se samosprávnými celky v oblasti sociální, vzdělávací a environmentální infrastruktury.

Rok 2017

V roce 2017 se bude ARI věnovat následujícím tématům:

  1. Vzniku metodik zadávání zaměřené na hodnocení kvality na (i) projekt-inženýrskou činnost a (ii) stavební činnost k novému ZZVZ.
  2. Návrhu koncepční změny povolovacích procesů novelou 416/2009 o urychlení výstavby infrastruktury.
  3. Fázovému zavedení BIM do přípravy a realizace dopravní infrastruktury v ČR, kdy ARI podpoří názorové a zájmové sjednocení při vzniku metodických dokumentů a zajistí přenos zahraniční dobré praxe.
  4. Podpoře přípravy koncepce vysokorychlostních tratí v ČR.
  5. Zavedení mezinárodních smluvních standardů FIDIC pro projekty dopravní infrastruktury.
  6. Propagaci využití koncesního modelu pro financování infrastrukturních projektů rezortu dopravy a také v oblasti sociální péče na úrovni krajů, měst a obcí.
  7. Vzniku národního infrastrukturního plánu ČR a využití finančních nástrojů EU.