News

Stát se opět pokouší využít soukromé peníze na D4

Přebytek kapitálu bank a nízké úrokové sazby nahrávají dálničním projektům PPP. Ministerstvo dopravy chce znovu zkusit rehabilitovat výstavbu dálnic pomocí soukromého kapitálu. Přes několikeré pokusy se v Česku dosud nic takového nepodařilo, na rozdíl třeba od Slovenska. Úřad včera sezval ke kulatému stolu odborníky a možné zájemce o pozici poradce při přípravě pilotního projektu. Konkrétně […]

Jan Troják: Je pravý čas spustit dálniční projekt PPP

Ředitel projektového financování ČSOB Jan Troják tvrdí, že tržní střet soukromého kapitálu může zásadně vylepšit výstavbu dopravní infrastruktury.   Proč by měl stát využívat PPP projekty, když není schopen kvůli váznoucí přípravě staveb utratit ani peníze, které má v rozpočtu? To jsou dvě různé věci, připravit a utratit. Ano, je problém připravit stavby, ale když […]

Ministerstvo dopravy hledá nového poradce pro výstavbu D4 formou PPP projektu, zájemce zve ke kulatému stolu

Ministerstvo dopravy připravuje novou soutěž na poradce státu pro realizaci projektu PPP na dálnici D4. Kulatý stůl na téma zadávacích podmínek proběhne 13. září. Samotné vypsání soutěže ministerstvo plánuje na říjen tohoto roku. Cílem je, aby plánovaný termín dokončení výstavby D4 v úseku mezi Příbramí a Pískem do konce roku 2021 nebyl ohrožen. O zajištění dostavby […]

Branisku hrozí preťaženie. Druhý tunel má byť do roku 2022

Diaľničiari tlačia na to, aby sa do roku 2022 postavila druhá rúra tunela Branisko. Tím Národnej diaľničnej spoločnosti totiž vypočítal, že práve o šesť rokov prejde tunelom v jednom pruhu viac ako 10-tisíc áut denne. Podľa analytika INEKO Jána Kovalčíka to nie je pravda a slfovenskí vodiči druhú rúru tak skoro nebudú potrebovať. „Je to […]

Srbsko: Silniční infrastruktura prioritou i nové vlády

Místopředsedkyně Vlády Srbska a ministryně stavebnictví, dopravy a infrastruktury Zorana Mihajlović otevřela úsek dálnice Kragujevac – Batočina o délce šest kilometrů a při té příležitosti uvedla, že v tomto roce bude v Srbsku opraveno 200 kilometrů silnic. Mihajlović uvedla, že zbývá dokončit ještě dva úseky na této dálnici v délce 3,7 kilometrů a přes Batočinu v délce […]

R. BRECELY: Chcem spojiť Bratislavu a Košice diaľnicou do roku 2020

Na polemiku o tom, či je reálne dostavať diaľničné spojenie dvoch najväčších slovenských miest, Bratislavy a Košíc, ešte v tomto volebnom období, odpovedá minister dopravy Roman Brecely (#Sieť) slovami, že on sa tohto plánu nevzdal. „Je mojou ambíciou a výzvou dokončiť tento štyridsaťročný projekt a konečne spojiť Bratislavu s Košicami,“ uviedol v diskusii na TABLET.TV […]

Tramvají do Jesenice za 2,5miliardy

“Příští stanice, depo Písnice.” Toto hlášení by v budoucnu měli slyšet pasažéři v tramvajích, jedoucích do Prahy z Jesenice a Vestce. Vozy mají nahradit meziměstské autobusy na přetížené silnici, kde váznou v dopravních špičkách. Tramvaje cestující podle předpokladu dovezou na plánovanou stanici trasy metra D. S nápadem přišel hejtman Miloš Petera (ČSSD), podporu má i […]

Témata

 

Více

Poslání

Posláním Asociace pro rozvoj infrastruktury (ARI) je vytváření podmínek a prosazování procesů a metod vedoucích k efektivnějšímu, systematickému a dostatečnému rozvoji a obnově infrastruktury v České republice.

ARI sjednocuje a prosazuje zájmy svých členů, kterými jsou významní dodavatelé v oblasti projektové a inženýrské přípravy, stavební realizace, správy a údržby, projektovém financování a poradenství, a prezentuje koncepčně ucelený názor na změny, které by měla Česká republika podstoupit, aby infrastruktura byla hybnou silou její prosperity.

Vize

ARI je jednou z nejvýznamnějších asociací v oblasti rozvoje a obnovy české infrastruktury díky:

  • Zvyšování efektivity rozvoje a obnovy infrastruktury v České republice
  • Alternativním způsobům zadávání a financování infrastrukturních projektů
  • Užívání mezinárodní dobré praxe v celém investičním cyklu
  • Sdružování významných dodavatelů v oblasti infrastruktury

Cíle

Dlouhodobé cíle ARI jsou:

  • 30% zvýšení efektivity při obnově a rozvoji infrastruktury v České republice
  • Prosazení alternativních způsobů zadávání a financování infrastrukturních projektů

V roce 2014 je pro ARI prioritou:

  • Zefektivnit legislativu v oblasti přípravy dopravní infrastruktury
  • Zlepšit prostředí zadávání veřejných zakázek
  • Prosadit vyvážené obchodní podmínky ve výstavbě
  • Podpořit zadávání metodou Design-Build
  • Podpořit vznik Státní expertízy dle mezinárodní dobré praxe
  • Připravit podmínky pro zavedení a rozvoj BIM

Členové a partneři

Asociace pro rozvoj infrastruktury (ARI) je multiprofesní nezisková organizace sjednocující názory významných dodavatelů v oblasti infrastruktury, prosazující jasná pravidla plánování, veřejného zadávání a řízení transparentních smluvních vztahů podle osvědčené mezinárodní dobré praxe, která umožní dlouhodobě udržitelný rozvoj veřejné infrastruktury v ČR a kvalitativní růst dodavatelského sektoru posilováním know-how a společenské odpovědnosti.

V současné době tvoří členskou základnu ARI více než 30 společností, které se navzájem podporují a společně se podílejí na formulaci změn v celé oblasti veřejné infrastruktury a prezentují objektivní a nestranné názory.

O nové členství může požádat jakákoliv právnická i fyzická osoba, která má zájem podporovat a případně se i aktivně účastnit odborné diskuze a přípravy koncepčních změn v oblasti infrastruktury v České republice.