News

Branisku hrozí preťaženie. Druhý tunel má byť do roku 2022

Diaľničiari tlačia na to, aby sa do roku 2022 postavila druhá rúra tunela Branisko. Tím Národnej diaľničnej spoločnosti totiž vypočítal, že práve o šesť rokov prejde tunelom v jednom pruhu viac ako 10-tisíc áut denne. Podľa analytika INEKO Jána Kovalčíka to nie je pravda a slfovenskí vodiči druhú rúru tak skoro nebudú potrebovať. „Je to […]

Srbsko: Silniční infrastruktura prioritou i nové vlády

Místopředsedkyně Vlády Srbska a ministryně stavebnictví, dopravy a infrastruktury Zorana Mihajlović otevřela úsek dálnice Kragujevac – Batočina o délce šest kilometrů a při té příležitosti uvedla, že v tomto roce bude v Srbsku opraveno 200 kilometrů silnic. Mihajlović uvedla, že zbývá dokončit ještě dva úseky na této dálnici v délce 3,7 kilometrů a přes Batočinu v délce […]

R. BRECELY: Chcem spojiť Bratislavu a Košice diaľnicou do roku 2020

Na polemiku o tom, či je reálne dostavať diaľničné spojenie dvoch najväčších slovenských miest, Bratislavy a Košíc, ešte v tomto volebnom období, odpovedá minister dopravy Roman Brecely (#Sieť) slovami, že on sa tohto plánu nevzdal. „Je mojou ambíciou a výzvou dokončiť tento štyridsaťročný projekt a konečne spojiť Bratislavu s Košicami,“ uviedol v diskusii na TABLET.TV […]

Tramvají do Jesenice za 2,5miliardy

“Příští stanice, depo Písnice.” Toto hlášení by v budoucnu měli slyšet pasažéři v tramvajích, jedoucích do Prahy z Jesenice a Vestce. Vozy mají nahradit meziměstské autobusy na přetížené silnici, kde váznou v dopravních špičkách. Tramvaje cestující podle předpokladu dovezou na plánovanou stanici trasy metra D. S nápadem přišel hejtman Miloš Petera (ČSSD), podporu má i […]

Ministerstvo dopravy rychlíky na trati Plzeň – Most předá soukromé společnosti

Provoz rychlíků na lince R16 z Plzně do Mostu bude od poloviny prosince letošního roku (začátku platnosti jízdního řádu 2016/2017) zajišťovat společnost GW Train Regio. K přímému zadání této společnosti Ministerstvo dopravy přistoupilo poté, co antimonopolní úřad ve druhém stupni potvrdil své rozhodnutí o zrušení soutěže vyhlášené v minulém roce. Jedná se o prvního soukromého dopravce, který bude […]

Dvě miliardy letos, tři na příští rok. Ministr Ťok odcházel od předsedy Babiše spokojen

Ministerstvo dopravy požaduje podle informací ČTK pro příští rok navíc ze státního rozpočtu tři miliardy korun. Původně přitom chtělo do Státního fondu dopravní infrastruktury pět miliard korun, ale dvě až čtyři dostane ještě letos, a proto požadavek snížilo. Po jednání s ministrem financí Andrejem Babišem (ANO) to novinářům řekl ministr dopravy Dan Ťok (za ANO). […]

Témata

 

Více

Poslání

Posláním Asociace pro rozvoj infrastruktury (ARI) je vytváření podmínek a prosazování procesů a metod vedoucích k efektivnějšímu, systematickému a dostatečnému rozvoji a obnově infrastruktury v České republice.

ARI sjednocuje a prosazuje zájmy svých členů, kterými jsou významní dodavatelé v oblasti projektové a inženýrské přípravy, stavební realizace, správy a údržby, projektovém financování a poradenství, a prezentuje koncepčně ucelený názor na změny, které by měla Česká republika podstoupit, aby infrastruktura byla hybnou silou její prosperity.

Vize

ARI je jednou z nejvýznamnějších asociací v oblasti rozvoje a obnovy české infrastruktury díky:

  • Zvyšování efektivity rozvoje a obnovy infrastruktury v České republice
  • Alternativním způsobům zadávání a financování infrastrukturních projektů
  • Užívání mezinárodní dobré praxe v celém investičním cyklu
  • Sdružování významných dodavatelů v oblasti infrastruktury

Cíle

Dlouhodobé cíle ARI jsou:

  • 30% zvýšení efektivity při obnově a rozvoji infrastruktury v České republice
  • Prosazení alternativních způsobů zadávání a financování infrastrukturních projektů

V roce 2014 je pro ARI prioritou:

  • Zefektivnit legislativu v oblasti přípravy dopravní infrastruktury
  • Zlepšit prostředí zadávání veřejných zakázek
  • Prosadit vyvážené obchodní podmínky ve výstavbě
  • Podpořit zadávání metodou Design-Build
  • Podpořit vznik Státní expertízy dle mezinárodní dobré praxe
  • Připravit podmínky pro zavedení a rozvoj BIM

Členové a partneři

Asociace pro rozvoj infrastruktury (ARI) je multiprofesní nezisková organizace sjednocující názory významných dodavatelů v oblasti infrastruktury, prosazující jasná pravidla plánování, veřejného zadávání a řízení transparentních smluvních vztahů podle osvědčené mezinárodní dobré praxe, která umožní dlouhodobě udržitelný rozvoj veřejné infrastruktury v ČR a kvalitativní růst dodavatelského sektoru posilováním know-how a společenské odpovědnosti.

V současné době tvoří členskou základnu ARI více než 30 společností, které se navzájem podporují a společně se podílejí na formulaci změn v celé oblasti veřejné infrastruktury a prezentují objektivní a nestranné názory.

O nové členství může požádat jakákoliv právnická i fyzická osoba, která má zájem podporovat a případně se i aktivně účastnit odborné diskuze a přípravy koncepčních změn v oblasti infrastruktury v České republice.