News

Vláda schválila koncepci k BIM ve stavebnictví

Vláda ČR schválila 25. září 2017 koncepci zavádění metody informačního modelování staveb (BIM) do stavební praxe v České republice v letech 2018 až 2027. Ministr průmyslu a obchodu Jiří Havlíček (ČSSD) sdělil, že zavádění metody BIM se rozšiřuje možnost využívání moderních informačních technologií ve stavebnictví. Firmy dle něj díky digitalizaci výroby dosáhnou vyšší produktivity, budou […]

ARI: Zachrání nás konec dotací

Rozhovor Pavla Černého, šéfredaktora PRO města a obce, s Tomášem Janebou, prezidentem ARI, o využití metody PPP na infrastrukturních projektech v České republice.

Pokračování dálnic D6 do Karlových Varů a D35 na Olomouc se mohou začít stavět do konce roku, informaci o přípravě staveb dostala vláda

Největší šanci na zahájení stavebních prací ještě do konce letošního roku má pokračování karlovarské dálnice D6 a dálnice D35, která spojí Hradec Králové a Olomouc. Další stavby jako je dostavba D1 u Přerova, pokračování jihočeské D3, hradecké dálnice D11 nebo napojení D56 na D48 a obchvat Frýdku-Místku budou pravděpodobně zahájeny začátkem a v průběhu příštího roku. […]

Vláda projednala Koncepci vodní dopravy, v České republice se zpracovává vůbec poprvé

Vodní doprava bude mít v České republice vůbec poprvé jednotnou koncepci. Dokument Koncepce vodní dopravy pro období 2016 – 2023 v pondělí Ministerstvo dopravy předložilo na jednání vlády. Materiál rozpracovává národní strategický dokument Dopravní politika ČR pro období 2014 – 2020 s výhledem do roku 2050. Definuje předpoklady dalšího rozvoje vodní dopravy a zároveň deklaruje, co […]

ARI: DISKUZNÍ SNÍDANĚ S VEDENÍM DOPRAVNÍHO PODNIKU PRAHA

Proběhla zajímavá debata o konceptu a připravě nové linky metra D. S vedením Dopravního podniku Praha diskutovali členové ARI v pondělí 18. září. Byla jim představena probíhající soutěž na strategického partnera pro výkup pozemků a rozvoj stanic a další připravované infrastrukturní stavby.               Plánovaná trasa metra D. Zdroj: Mapy.cz   […]

Pokračování karlovarské dálnice D6 se o další krok přiblížilo k realizaci, ŘSD vybírá firmy, které jí dostaví

Resort dopravy udělal další důležitý krok k výstavbě nových úseků dálnice D6 mezi Prahou a Karlovými Vary. Pro stavbu dálnice mezi Novým Strašecím a Řevničovem se nyní vybírá zhotovitel. Už začátkem října budou pokračovat rovněž soutěže na zhotovitele dalších úseků D6 – obchvatů Lubence a Řevničova. U všech těchto staveb už ŘSD požádalo o stavební povolení. […]

Příprava prioritních staveb dálnic D6, D11, D35 nebo D48 pokračuje výběrem zhotovitelů

Otevřením obálek s nabídkami začalo Ředitelství silnic a dálnic sérii výběrů stavebních firem, které postaví přes sto kilometrů nových dálnic. Nabídky na dostavbu 23 km dálnice D11 z Hradce Králové až na Jaroměř jsou v průměru o třetinu nižší než předpokládaná cena. „Za poslední tři roky jsme zrychlili výstavbu a přípravu nových dálnic a silnic první třídy. Aktuálně […]

ARI-MD: DEBATA K VĚCNÉMU ZÁMĚRU ZÁKONA O POVOLOVÁNÍ STAVEB DOPRAVNÍ INFRASTRUKTURY

ARI ve spolupráci s MDČR a SFDI pořádala společné jednání u kulatého stolu k připomínkování návrhu věcného záměru zákona o povolování staveb dopravní infrastruktury. Ministerstvo dopravy připravilo vlastní návrh věcného záměru zákona o povolování staveb dopravní, vodní a energetické infrastruktury, který poskytlo ARI k odbornému posouzení. Jednalo se o první ze série setkání, kde se snaží všechny […]

Zelená pro stavbu vysokorychlostní tratě

Stavba tratě pro rychlovlaky z Prahy přes Drážďany do Berlína i zrychlení vlakového spojení z hlavního města ČR přes Plzeň a Mnichov do Norimberku nabírají reálné obrysy. Oba projekty totiž budou přeřazeny do kategorie naléhavých potřeb Spolkového plánu rozvoje dopravních cest do roku 2030, což umožní jejich realizaci urychlit. “Jsem rád, že jsme dostali příslib […]

SŽDC hodlá oživit česká nádraží. Opravy spolknou osm miliard

První rok nádraží v rukou Správy železniční dopravní cesty připomínal investiční rozcvičku. Teď přichází ostrý pětiletý maraton rekonstrukcí. Do oprav přiteče přes osm miliard korun. Ročně se sbíječky zavrtají do více než stovky staničních budov a zastávek a připraví se celkové opravy padesátky nádraží. V letošním roce správa železnic utratí za opravy 600 milionů korun, […]

Témata

 

Více

Poslání

Posláním Asociace pro rozvoj infrastruktury (ARI) je vytváření podmínek a prosazování procesů a metod vedoucích k efektivnějšímu, systematickému a dostatečnému rozvoji a obnově infrastruktury v České republice.

ARI sjednocuje a prosazuje zájmy svých členů, kterými jsou významní dodavatelé v oblasti projektové a inženýrské přípravy, stavební realizace, správy a údržby, projektovém financování a poradenství, a prezentuje koncepčně ucelený názor na změny, které by měla Česká republika podstoupit, aby infrastruktura byla hybnou silou její prosperity.

Vize

ARI je jednou z nejvýznamnějších asociací v oblasti rozvoje a obnovy české infrastruktury díky:

  • Zvyšování efektivity rozvoje a obnovy infrastruktury v České republice
  • Alternativním způsobům zadávání a financování infrastrukturních projektů
  • Užívání mezinárodní dobré praxe v celém investičním cyklu
  • Sdružování významných dodavatelů v oblasti infrastruktury

Cíle

Dlouhodobé cíle ARI jsou:

  • 30% zvýšení efektivity při obnově a rozvoji infrastruktury v České republice
  • Prosazení alternativních způsobů zadávání a financování infrastrukturních projektů

V roce 2014 je pro ARI prioritou:

  • Zefektivnit legislativu v oblasti přípravy dopravní infrastruktury
  • Zlepšit prostředí zadávání veřejných zakázek
  • Prosadit vyvážené obchodní podmínky ve výstavbě
  • Podpořit zadávání metodou Design-Build
  • Podpořit vznik Státní expertízy dle mezinárodní dobré praxe
  • Připravit podmínky pro zavedení a rozvoj BIM

Členové a partneři

Asociace pro rozvoj infrastruktury (ARI) je multiprofesní nezisková organizace sjednocující názory významných dodavatelů v oblasti infrastruktury, prosazující jasná pravidla plánování, veřejného zadávání a řízení transparentních smluvních vztahů podle osvědčené mezinárodní dobré praxe, která umožní dlouhodobě udržitelný rozvoj veřejné infrastruktury v ČR a kvalitativní růst dodavatelského sektoru posilováním know-how a společenské odpovědnosti.

V současné době tvoří členskou základnu ARI více než 30 společností, které se navzájem podporují a společně se podílejí na formulaci změn v celé oblasti veřejné infrastruktury a prezentují objektivní a nestranné názory.

O nové členství může požádat jakákoliv právnická i fyzická osoba, která má zájem podporovat a případně se i aktivně účastnit odborné diskuze a přípravy koncepčních změn v oblasti infrastruktury v České republice.