Novinky

ARI: VEŘEJNÉ ZAKÁZKY S HODNOCENÍM KVALITY – METODOU BEST VALUE

ARI zorganizovala první školení ve spolupráci s holandskými experty z Best Value Group na téma „Veřejné zadávání na nejlepší poměr ceny a kvality – metodou BEST VALUE“. Tohoto certifikačního školení se zúčastnili členové ARI z řad projekčních, právních a poradenských kanceláří. ARI organizuje první školení tohoto druhu pro ty, kteří jsou zodpovědní za přípravu a předkládání nabídek na veřejné […]

ARI: Výstavba vysokorychlostní železnice může využitím digitálních technologií ušetřit Česku miliardy korun

Úspory v řádech miliard korun může České republice přinést využití digitálních technologií (BIM) při realizaci velkých dopravních staveb, jako jsou vysokorychlostní tratě. Shodli se na tom účastníci konference „Příprava výstavby britské vysokorychlostní železnice HS2 s využitím BIM“ pořádané v pondělí 26. února 2018 Asociací pro rozvoj infrastruktury (ARI). Na konferenci hovořili o svých zkušenostech odborníci zodpovědní […]

ARI: PRAKTICKÝ WORKSHOP – Hodnocení veřejných zakázek na základě nejlepšího poměru ceny a kvality

Asociace pro rozvoj infrastruktury (ARI) ve spolupráci s nizozemskými experty ze společnosti Best Value Group (BVG) zorganizovala pro Správu železniční dopravní cesty (SŽDC)  praktický workshop s názvem „Hodnocení veřejných zakázek na základě nejlepšího poměru ceny a kvality“, na němž na případových studiích představí metodu BEST VALUE (Workshop). Praktického workshopu se zúčastnilo více jak 20 zaměstnanců SŽDC z […]

Vláda podpořila novelu urychlující výstavbu, návrh nyní posoudí poslanci

Vláda dnes podpořila novelu zákona č. 416/2019 Sb., o urychlení výstavby dopravní, vodní a energetické infrastruktury, kterou inicioval ministr dopravy a poslanec Dan Ťok. Přijetím kompromisního poslaneckého návrhu, na němž je shoda napříč politickými stranami, dojde ke zkrácení až třináctiletého cyklu, který si dnes vyžádá každá infrastrukturní stavba. Novela zákona urychlujícího pomalou výstavbu dálnic a i […]

ARI: NÁVRH INSTITUTU PŘEDBĚŽNÉ DRŽBY

ARI navrhla a předložila Ministerstvu dopravy ČR a poslancům Parlamentu ČR institut předběžné držby do novely zákona 416/2009 Sb., Zákona o urychlení výstavby dopravní, vodní a energetické infrastruktury, který připravila podle vzoru německé právní úpravy, která je ve Spolkové republice Německo úspěšně využívána desítky let. V příloze níže naleznete znění paragrafové úpravy a vysvětlení principů včetně ukázky […]

Výstavbu dálnic zdržují spory s vlastníky pozemků i složitá administrativa, tvrdí šéf ŘSD Kroupa

Nutnost získat příliš mnoho razítek, složitá jednání o výkupech pozemků či kličky odpůrců při odvoláních u soudů – tak reagoval v pořadu Devadesátka ČT24 generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic Jan Kroupa na kritiku Nejvyššího kontrolního úřadu (NKÚ), že u nás je výstavba dálnic příliš pomalá.                Zdroj: http://www.ceskatelevize.cz  

Poslanci chtějí zrychlit výstavbu silnic a železnic

Zástupci všech devíti stran zastoupených ve sněmovně připravili k projednání novelu zákona, jejímž cílem je zrychlení výstavby významných silnic a železnic. Pod předlohou nechybí podpis ministra dopravy Dana Ťoka (ANO). Ve skupině předkladatelů z hospodářského výboru, kterou vede Martin Kolovratník(ANO), jsou i místopředsedkyně výboru Květa Matušovská a Leo Luzar (oba KSČM). Novela předpokládá zavedení předběžné držby pozemků a také jejich zpřístupnění pro […]

Novela o liniových stavbách zrychlí pomalou přípravu a výstavbu nových dálnic, největší problém způsobil radikální útlum staveb mezi lety 2010 a 2013

Ministerstvo dopravy připravilo novelu zákona urychlující pomalou výstavbu dálnic. Po dohodě v Poslanecké sněmovně vznikl kompromisní návrh, který má za cíl zkrátit dobu přípravy staveb. Návrh obsahuje i konkrétní výčet prioritních dálnic a železnic, kterých se má urychlení výstavby týkat.  Hlavním nástrojem pro zrychlení výstavby je institut tzv. předběžné držby, který umožní stavět ještě předtím, než […]

D3 může stavět soukromník. Ministerstvo hledá náhradní způsob financování

Ministerstvo dopravy rozšíří počet projektů, jež bude možné financovat s využitím soukromých peněz. A to i přesto, že se zatím formou takzvaného PPP (partnerství veřejného a soukromého sektoru) v Česku nic nepostavilo. Mohlo by to totiž být náhradní řešení, až za pár let vyschnou dotace na dopravní infrastrukturu z Evropské unie. Nejnověji ministerstvo dopravy zvažuje, […]

Témata

 

Více

POSLÁNÍ A CÍLE

Asociace pro rozvoj infrastruktury (ARI) působí jako think-tank soukromého sektoru pro oblast veřejné infrastruktury sjednocující názory významných dodavatelů projektové a inženýrské přípravy, stavební realizace, správy a údržby, financování a poradenství. ARI formou odborných diskuzí, návrhů a doporučení proaktivně prosazuje jasná pravidla plánování, veřejného zadávání a řízení transparentních smluvních vztahů podle osvědčené mezinárodní dobré praxe. ARI propaguje alternativní metody zadávání a financování, které umožní dlouhodobě udržitelný rozvoj veřejné infrastruktury ČR.

POSLÁNÍ

ARI prostřednictvím odborných diskuzí, návrhů a doporučení prosazuje jasná pravidla plánování, veřejného zadávání a řízení transparentních smluvních vztahů podle osvědčené mezinárodní dobré praxe, která umožní dlouhodobě udržitelný rozvoj a obnovu veřejné infrastruktury ČR a kvalitativní růst dodavatelského sektoru posilováním know-how a společenské odpovědnosti.

CÍLE

ARI prosazuje procesy, postupy a metody vedoucí k efektivnějšímu, systematickému a dostatečnému rozvoji a obnově infrastruktury v ČR. Jmenovitě má ARI tři dlouhodobé cíle:

         I.     Zásadní zvýšení efektivity v obnově a rozvoji veřejné infrastruktury v ČR.
         II.   Prosazení alternativních metod zadávání a financování veřejné infrastruktury.
         III. Podpora smysluplných projektů realizovaných podle dobré mezinárodní praxe.

Rok 2017

V roce 2017 se bude ARI věnovat následujícím tématům:

  1. Vzniku metodik zadávání zaměřené na hodnocení kvality na (i) projekt-inženýrskou činnost a (ii) stavební činnost k novému ZZVZ.
  2. Návrhu koncepční změny povolovacích procesů novelou 416/2009 o urychlení výstavby infrastruktury.
  3. Fázovému zavedení BIM do přípravy a realizace dopravní infrastruktury v ČR, kdy ARI podpoří názorové a zájmové sjednocení při vzniku metodických dokumentů a zajistí přenos zahraniční dobré praxe.
  4. Podpoře přípravy koncepce vysokorychlostních tratí v ČR.
  5. Zavedení mezinárodních smluvních standardů FIDIC pro projekty dopravní infrastruktury.
  6. Propagaci využití koncesního modelu pro financování infrastrukturních projektů rezortu dopravy a také v oblasti sociální péče na úrovni krajů, měst a obcí.
  7. Vzniku národního infrastrukturního plánu ČR a využití finančních nástrojů EU.

ČLENOVÉ A PARTNEŘI

Členskou základnou ARI je 48 společností a institucí, které se navzájem podporují a společně se podílejí na formulaci změn v oblasti veřejné infrastruktury. Jedinečná znalostní báze členů, spojující know-how od projektové a inženýrské přípravy, stavební realizace, správy a údržby, až po financování a poradenství, umožňuje ARI prezentovat objektivní a nestranné názory na systémové a koncepční změny.